Deser

Bananowe fit ciacho

Deser w zdrowszej odsłonie czyli ciasto z bananami… Zdecydowanie warte spróbowania, więc jeśli masz ochotę na coś słodkiego to dobrze trafiłeś! Najlepiej, jeśli użyjesz bananów bardzo dojrzałych, wtedy śmiało możesz zrezygnować z dodawania dodatkowych cukrów. Oczywiście zamiast orzechów włoskich możesz użyć dowolnych lub skorzystać np. z bakalii, bądź też całkiem z nich zrezygnować, co obniży kaloryczność ciasta – czyli po prostu dopasuj wszystko do swoich potrzeb!

Bananowe fit ciacho

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 8 Czas Przygotowania: 45 minut

Składniki

  • banany dojrzałe - 3 duże/4 małe szt.
  • jajko - 2 szt.
  • mąka pełnoziarnista - 100 g
  • mąka jaglana/ryżowa - 100 g
  • soda oczyszczona - 1 łyżeczka
  • ksylitol - 30 g (wg uznania)
  • cynamon - 1 łyżeczka
  • kardamon - pół łyżeczki
  • imbir - pół łyżeczki
  • orzechy włoskie - 50 g (opcjonalnie)
  • sól - szczypta
  • polewa czeko: olej kokosowy - 30 g, kakao gorzkie - 15 g, karob - 15 g, ksylitol - 30g, woda - ok. 4 łyżki

Sposób przygotowania

1

Rozgrzej piekarnik do temperatury 180 stopni C.

2

Jajka ubij mikserem, następnie dodaj pokrojone banany, mąkę, sodę, ksylitol i przyprawy. Zmiksuj na gładką masę. Dodaj pokrojone orzechy i wymieszaj.

3

Formę wyłóż papierem do pieczenia i natłuść (wygodnie jest tu użyć oleju w sprayu).

4

Przelej masę na blaszkę i piecz ok. 30 minut.

5

Aby przygotować polewę - rozpuść w małym garnku olej kokosowy, dodaj kakao, karob i ksylitol, wymieszaj i poczekaj, aż składniki połączą się. Po chwili dodaj wodę, ponownie wymieszaj. Jeśli konsystencja jest za gęsta dodaj jeszcze odrobinę wody. Polewą udekoruj ostudzone ciasto. Wierzch posyp płatkami migdałów.

Składniki odżywcze dla jednej porcji:
Energia: 275 kcal
Białko: 7 g
Tłuszcze: 10 g
Węglowodany: 38,5 g

Pewnie zainteresują Cię również