Kolacja/ Śniadanie

Buraczana pasta do kanapek z soczewicy

Buraczana pasta do kanapek z soczewicą

Jeśli nie masz pomysłu co wrzucić na ulubioną grahamkę z rana, to dobrze trafiłeś 🙂
Potrzebujesz do tej pasty tylko kilka składników i naprawdę niewiele czasu.  Co więcej, jeśli nie zużyjesz jej od razu częstując pozostałych domowników, możesz przełożyć ją do słoiczka i przechowywać w lodówce, ciesząc się jej smakiem nawet 3 dni.

Buraczana pasta do kanapek z soczewicy

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 4 Czas Przygotowania: 35 min

Składniki

  • soczewica zielona - 150g
  • buraki - 300g
  • sól - pół łyżeczki
  • przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie, majeranek, pieprz ziołowy, sok z cytryny

Sposób przygotowania

1

Zieloną soczewicę przepłucz wodą i przełóż do garnka, zalej wrzątkiem, dodaj liść laurowy, ziele angielskie i gotuj ok. 25-30 min. Na 10 min. przed końcem gotowania dodaj pół łyżeczki soli.

2

Ugotowaną soczewicę odcedź wyciągając również liść laurowy i ziele angielskie, przełóż następnie do miski, dodaj pokrojone w kostkę buraki (mogą być gotowane lub upieczone wcześniej w piekarniku).

3

Zblenduj wszystko na pastę, przypraw sokiem z cytryny, pieprzem ziołowym ew. ulubionymi przyprawami.

Składniki odżywcze na 100 g pasty:
Kcal: 122
Białko: 9,3 g
Tłuszcz: 0,5 g
Węglowodany: 20 g

Mój bohater: soczewica!
Trzeba zacząć od tego, że soczewica jest bardzo dobrym źródłem białka roślinnego, które to jest białkiem przyswajalnym przez organizm człowieka w 85% (jest to największa przyswajalność, jeśli mowa o białkach roślinnych zaraz po ziarnach soi). Soczewica ma niską zawartość sodu i wysoką zawartość potasu, stąd zapobiega nadciśnieniu.  Soczewica jest skarbnicą witamin: B1, B2, PP, B5, B6, kwasu foliowego i K, składników mineralnych: magnezu, żelaza, fosforu, potasu, cynku, miedzi i manganu. Jest idealna jako element diety przeciw anemii. Powinny jadać ją również kobiety w ciąży (z uwagi na wspomnianą zawartość kwasu foliowego, który odpowiada za prawidłowy rozwój układu nerwowego płodu). Ponieważ soczewica dostarcza sporych ilości magnezu, koniecznie włącz ją do diety, aby wspomóc walkę ze stresem, zapobiec również skurczom mięśni i problemom ze snem. Soczewica jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego, który wypełnia żołądek dając uczucie sytości na długo, wspomaga perystaltykę jelit i zapobiega zaparciom, a więc tym samym, redukuje ryzyko raka jelita grubego.

Pewnie zainteresują Cię również