Kolacja

Ciecierzyca na aromatycznym puree marchewkowym

Jeśli mam w domu ciecierzycę to gotuję ją w większej ilości, aby później wykorzystać w ciągu kilku dni w przeróżnych konfiguracjach 🙂 Aby pozbyć się składników antyodżywczych ważny jest sposób obróbki strączków tj. ciecierzycę mocz najpierw w wodzie ok. 12 godzin, po tym czasie dokładnie przepłucz ją kilka razy, następnie gotuj około godziny. Na ostatnie 10 minut gotowania dodaj soli. Wtedy masz pewność, że strączki dadzą Ci wszystko co mają w sobie najlepsze 🙂  Dzisiejszy pomysł z musem z marchwi to spontan, ale wyjątkowo udany!
Enjoy!

Ciecierzyca na aromatycznym puree marchewkowym

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 2 Czas Przygotowania: 40 minut

Składniki

  • jarmuż - 500 g
  • ciecierzyca - 100 g (suche ziarno lub z puszki ok. 200 g)
  • marchew - 3 szt. (ok 400 g)
  • cebula - ½ szt.
  • czosnek - 3 ząbki
  • imbir - ok. 3 cm
  • kmin rzymski - łyżeczka
  • olej rzepakowy - 2 łyżki
  • mleczko kokosowe - 60 g
  • papryka czerwona - ⅓ łyżeczki
  • kmin rzymski mielony - ½ łyżeczki
  • curry - łyżeczka
  • sól
  • rozmaryn - ⅓ łyżeczki
  • cynamon - szczypta

Sposób przygotowania

1

Nagrzej piekarnik do temperatury 180 stopni C.

2

*Marchew obierz i pokrój w plastry. Wyłóż na blaszkę, skrop łyżką oliwy, posyp ziarnami kminu i rozmarynem. Piecz ok. 20 min.

3

Na rozgrzaną oliwę (łyżkę) wrzuć pokrojoną cebulę i świeży imbir, wymieszaj i dodaj przyprawy - paprykę, curry, kmin mielony, cynamon. Przesmaż wszystko chwilę, dodaj pokrojony czosnek i podlej wodą. Duś wszystko kilka minut. Dodaj upieczoną marchew i gotuj ok. 10 minut. W razie potrzeby dolej wody, ale nie za dużo, aby po zblendowaniu powstał krem. Zblenduj wszystko (nie koniecznie na bardzo gładko).

4

Jarmuż wrzuć na rozgrzaną patelnię na odrobinę oliwy, podlej odrobiną wody i szybko przemieszaj, duś ok. 5 minut, posól do smaku.

5

Jamruż wyłóż na talerz następnie puree z marchwi, na każdą porcję nałóż po 2 łyżeczki mleczka kokosowego, które pod wpływem gorącej marchewki delikatnie się rozpłynie.

6

Posyp wierzch ugotowaną i ciepłą ciecierzycą.

Uwagi

*jeśli nie masz czasu na pieczenie marchwi w piekarniku pomiń ten etap i wrzuć marchew od razu do warzyw na patelnię, dla mnie warzywa korzeniowe upieczone w piekarniku są bardziej aromatyczne i smaczne

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 380 kcal
Białko: 19 g
Tłuszcze: 20 g
Węglowodany: 31 g

Pewnie zainteresują Cię również