Kolacja/ Lunch/ Obiad/ Vegetarian

Ciecierzyca z cukinią i kolendrą

Cukinia to bardzo wartościowe warzywo! Jest łatwostrawna i niskokaloryczna (17 kcal na 100g), co powoduje, że znajduje zastosowanie w wielu dietach, zwłaszcza polecana dla osób, które kontrolują ilość spożywanych kalorii. Daje nieskończenie wiele możliwości – można ją dusić, smażyć, marynować, a nawet używać do ciasta.
W mojej kuchni to absolutne must have 🙂 Używam jej właściwie przez cały rok, jednak w sezonie żaden obiad bez niej nie może się zdarzyć ;-p Dziś proponuję w trochę egzotycznej odmianie: z kminem rzymskim, mleczkiem kokosowym i kolendrą, które tworzą zgrany mix smaków 🙂 Zapraszam!

Ciecierzyca z cukinią i kolendrą

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 1 Czas Przygotowania: 20 minut

Składniki

  • ciecierzyca ugotowana - 120 g
  • cebula - 50 g
  • cukinia - 200 g
  • passata pomidorowa - 100 g
  • oliwki czarne - 20 g
  • rozmaryn świeży - garść
  • kmin rzymski - 1/3 łyżeczki
  • cynamon - szczypta
  • miód - łyżeczka
  • mleczko kokosowe z puszki - 30 g
  • kolendra świeża - garść
  • ryż - 50 g
  • olej rzepakowy - 8 g

Sposób przygotowania

1

Olej rozgrzej na patelni, dodaj pokrojoną cebulkę, przesmaż.

2

Cukinię obierz (jeśli masz starszą cukinię i skórka jest bardzo twarda, jeśli nie - pomiń), pokrój w kostkę i dodaj do cebuli, oprósz solą i smaż kilka minut.

3

Dodaj przyprawy - kmin rzymski, pieprz ziołowy i wlej passatę pomidorową.

4

Duś kilka minut, następnie dodaj pokrojone czarne oliwki, ciecierzycę, porwany świeży rozmaryn, pokrojoną kolendrę, szczyptę cynamonu, miód i mleczko kokosowe.

5

Wymieszaj, po kilku minutach danie jest gotowe. Przełóż warzywa razem z ryżem na talerz, posyp resztą kolendry.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 567 kcal
Białko: 14,5 g
Tłuszcze: 21 g
Węglowodany: 83 g

Pewnie zainteresują Cię również