Kolacja/ Lunch/ Obiad/ Vegetarian

Curry pomidorowe z ciecierzycą

Idealna potrawa na rozgrzewkę, dosłownie :-p Warzywne curry z ciecierzycą… moje ulubione:-)

Zapraszam!

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 8 Czas Przygotowania: ok. 50 minut

Składniki

  • pasta curry zielona - 2 łyżeczki
  • cebula - 1 szt.
  • czosnek - 3 ząbki
  • imbir świeży - ok. 4 cm
  • passata pomidorowa - 500ml
  • marchew - 2 szt.
  • batat - 1 duży
  • papryka czerwona - 1 szt.
  • szpinak baby - 3 garście
  • ciecierzyca (użyłam z puszki) - 350 g
  • mleczko kokosowe z puszki - 100 g (po wymieszaniu części stałej i płynnej)
  • curry - 2 łyżeczki
  • kmin rzymski - łyżeczka
  • kurkuma - łyżeczka
  • gałka muszkatołowa - ⅓ łyżeczki
  • sos sojowy - łyżka
  • cynamon - ½ łyżeczki
  • miód - łyżeczka
  • limonka, sok - ½ szt.
  • olej rzepakowy - 30 g

Sposób przygotowania

1

Olej rozgrzej na patelni. Dodaj pokrojoną drobno cebulkę, czosnek i imbir. Przesmaż chwilę, następnie dodaj pokrojoną w talarki obraną marchewkę i paprykę pokrojoną w kostkę. Dodaj na patelnię pastę curry i wszystkie przyprawy. Wymieszaj i przesmaż wszystko kilka minut.

2

Dodaj passatę pomidorową, wodę - co najmniej litr. Dodaj batata - pokrój go w kawałki, jednak nie za duże, aby dość szybko się ugotował. Warzywa mają pozostać lekko chrupiące, a nie rozgotowane.

3

Po ok. 30 minutach dodaj cieciorkę (najpierw odsącz ją z zalewy i przepłucz na sitku pod bieżącą wodą). Dodaj również mleczko kokosowe i szpinak. Wymieszaj, gotuj jeszcze kilka minut. Dopraw potrawę do smaku cynamonem, miodem i limonką. Możesz również dodać trochę wody - w zależności od pożądanej konsystencji, u mnie była ona dość płynna.

4

Zjedz jako samodzielne danie lub podaj z ryżem/pieczywem.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 180 kcal
Białko: 6,5 g
Tłuszcze: 6,9 g
Węglowodany: 24 g

Pewnie zainteresują Cię również