2gie śniadanie/ Kolacja/ Lunch/ Śniadanie

Czerwona pasta z soczewicy

W diecie statystycznego Kowalskiego wciąż zbyt mało strączków!, a szkoda bo są one bardzo cennym źródłem wielu substancji odżywczych. Soczewica jest świetnym źródłem białka roślinnego (25,4 g na 100 g) łatwo przyswajalnego, zawiera dużo błonnika pokarmowego, co istotne dla osób odchudzających się, również potasu, kwasu foliowego i wiele innych minerałów.  Oprócz tego nie trzeba jej namaczać i jest prosta w przygotowaniu. Co ważne, należy ją posolić pod koniec gotowania, aby zapobiec stwardnieniu nasion i utracie białka. Świetnie nadaje się do zup, past, farszu lub jako składnik zapiekanek. Ja dziś proponuję Ci pastę kanapkową z soczewicy właśnie – świetna alternatywa dla kanapek z wędliną i serem;-p

Czerwona pasta z soczewicy

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 6-8 Czas Przygotowania: 30 minut

Składniki

  • soczewica czerwona - 200 g
  • woda - ok. 500-550 ml do gotowania soczewicy
  • przecier pomidorowy - 100 g
  • olej rzepakowy - 30 g
  • olej lniany - 10 g
  • dynia, pestki - 50 g
  • marchew - 1 szt.
  • cebula - 1 szt.
  • płatki drożdżowe - 2 łyżki
  • sos sojowy - 4 łyżki
  • sól - do smaku/wedle uznania
  • kurkuma - 1/2 łyżeczki
  • papryka słodka - 1 łyżeczka
  • papryka wędzona - 1 łyżeczka
  • kmin rzymski - 1 łyżeczka
  • rozmaryn - łyżeczka
  • pieprz ziołowy - łyżeczka

Sposób przygotowania

1

Soczewicę opłucz na sitku i gotuj ok. 15 minut. W czasie gotowania przemieszaj ją kilka razy i uważaj, aby się nie przypaliła, bo soczewica mocno chłonie wodę. Pod koniec gotowania dodaj soli.

2

Na patelni rozgrzej olej. Dodaj pokrojoną cebulę i i plasterki marchewki. Przemieszaj i dodaj przyprawy - paprykę słodką, wędzoną, kurkumę, kmin. Smaż 2 minuty, następnie podlej odrobiną wody. Duś ok. 8 minut.

3

Przełóż zawartość patelni do soczewicy.

4

Dodaj pozostałe składniki i rozdrobnij na dość gładką masę przy użyciu blendera ręcznego.

5

Podawaj z chlebem i dodatkiem warzyw (rukola, pomidor itp.)

Składniki odżywcza na 100 g:
Energia: 237 kcal
Białko: 12,6 g
Tłuszcze: 11,6 g
Węglowodany: 24,6 g

Pewnie zainteresują Cię również