Lunch/ Obiad/ Vegetarian

Czerwona zupa krem z batatem

Likopen – to ten przeciwutleniacz z grupy karotenoidów nadaje pomidorom czerwoną barwę. Ma oprócz tego super moce – usuwa z organizmu wolne rodniki, co ma działanie antynowotworowe, chroni przed chorobami serca. Co ciekawe likopen pochodzący z przetworów jest bardziej przyswajalny przez organizm ludzki niż ten obecny w świeżych pomidorach. W zagęszczonych pomidorach znajdziemy też witaminę C, która wpływa pobudzająco na układ odpornościowy, uszczelnia naczynia krwionośne i dotlenia komórki. Również witaminy A i E, które chronią przed wczesnym powstawaniem zmarszczek, działają silnie odżywczo na kondycję skóry.
Jak widać warto jeść potrawy z dodatkiem przecieru, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy pomidory świeże pozostawiają wiele do życzenia. Jest to produkt tani, łatwo dostępny i prosty w użyciu:-) Ja stosuję i bardzo polecam!
Dziś proponuję Ci zupę krem – czerwoną od pomidorów, aromatyczną, sycącą i rozgrzewającą:-)

Czerowna zupa krem z batatem

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 5 Czas Przygotowania: 50-60 minut

Składniki

  • batat - 1 duży, ok. 400 g
  • marchewki - 5 szt.
  • cebula - 1 szt.
  • soczewica czerwona - 100 g
  • imbir - kawałek ok. 4 cm
  • przecier pomidorowy - 500 g
  • mleczko kokosowe - 100 g
  • kmin rzymski -1 łyżeczka
  • curry czerwone - 1/2 łyżeczki
  • papryka czerwona - 1 łyżeczka
  • rozmaryn - 1 łyżeczka
  • masło klarowane - 10 g
  • olej rzepakowy - 10 g
  • zielona pietruszka
  • sól
  • pieprz ziołowy - 1 łyżeczka

Sposób przygotowania

1

Rozgrzej piekarnik do temperatury 180 stopni C.

2

Bataty i marchewkę obierz i pokrój w plastry równej grubości. Skrop warzywa olejem, posyp rozmarynem, wymieszaj i piecz w piekarniku 30 min.

3

W większym garnku roztop masło klarowane, dodaj cebulkę i przyprawy (kmin, curry, paprykę), wymieszaj i smaż kilka minut. Cebulkę zalej wodą - do 1/4 wysokości garnka, dodaj przecier pomidorowy i gotuj 10 min. Dodaj soczewicę (najpierw opłucz ją dokładnie pod bieżącą wodą) i gotuj dalej ok. 10 minut.

4

Upieczone warzywa przełóż do garnka, gotuj kilka minut, następnie zblenduj mikserem ręcznym na gładki krem. Dodaj mleczko kokosowe, dopraw do smaku solą. W razie potrzeby dodaj wody/mleka roślinnego, aby uzyskać pożądaną konsystencję kremu.

5

Przełóż na talerz, posyp zieloną pietruszką.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 255 kcal
Białko: 8,8 g
Tłuszcze: 7,4 g
Węglowodany: 39 g

Pewnie zainteresują Cię również