Kolacja/ Lunch/ Śniadanie/ Vegetarian

Domowa tortilla

Nie wiem jak to możliwe, że tego przepisu nie ma jeszcze na blogu! Tortilla ląduje na moim talerzu przeciętnie dwa razy w tygodniu, zawsze z różnym „wkładem”. Daje nieograniczone możliwości – bo w zależności od tego co wrzucisz do środka, zawsze może smakować inaczej. I tutaj mogę Ci polecić jako „wkład”: pastę z bobu, czerwoną pastę z soczewicy, hummus, pastę z tofu i awokado lub szybciej, a równie smacznie – 2 łyżki ketchupu, np. sardynki w sosie pomidorowym/śledź/makrelę, ulubione warzywa świeże, koniecznie dużo:-D
Dlatego musisz poznać przepis bazowy na ulubioną domową tortillę 😉 Zapraszam!

Domowa tortilla

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 1 Czas Przygotowania: 15 minut

Składniki

  • Tortilla:
  • jajko - 1 szt.
  • mąka kukurydziana/ryżowa - 40 g
  • woda - 70 g
  • olej rzepakowy - 3 g
  • curry - 1/3 łyżeczki (ew. w wersji bardziej klasycznej zastąp solą, pieprzem ziołowym i bazylią)
  • Pasta:
  • dojrzałe awokado - 50 g
  • twaróg - 100 g (jeśli unikasz nabiału zastąp tofu)
  • mleko sojowe - ok. 50 g, do uzyskania pożądanej konsystencji pasty
  • czosnek - 1 ząbek
  • przyprawy: sól, pieprz ziołowy
  • warzywa:
  • rukola - garść
  • kukurydza z puszki - 2 łyżki
  • papryka czerwona - 100 g

Sposób przygotowania

1

Jajko rozmieszaj z mąką, wodą i przyprawami.

2

Na patelni rozgrzej olej i usmaż placek z dwóch stron - po wylaniu masy na mocno rozgrzaną patelnię poczekaj chwilę, aż zetnie się z jednej strony, zmniejsz temperaturę i smaż ok. 2 minut z jednej strony, przewróć na drugą stronę i smaż też ok. 2 minuty.

3

Przygotuj pastę: wszystkie składniki zblenduj przy użyciu blendera ręcznego na gładki krem. Dopraw do smaku.

4

Na tortillę wyłóż pastę, obłóż warzywami: rukolą, kukurydzą z puszki i czerwoną papryką.

5

Zwiń na pół i ciesz się tym smakiem 🙂


Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 485 kcal
Białko: 33 g
Tłuszcze: 20 g
Węglowodany: 48 g

Pewnie zainteresują Cię również