Deser

Fit rafaello

W zdrowych deserach najlepsze jest to, że równie dobrze smakują, a może nawet lepiej 🙂 niż ich sklepowe wersje. Mają jednak, w przeciwieństwie do tych słodyczy, korzystny, odżywczy wpływ na ciało. I to co najważniejsze – nie musisz wybierać pomiędzy szczupłą sylwetką, a takimi przyjemnościami na co dzień. Tutaj słowo klucz to umiar 🙂 Łatwo bowiem wpaść w euforię i zajadać się nimi – bo przecież fit i zdrowe! Weź jednak pod uwagę, że to nadmiar kcal dostarczonych w diecie odpowiada za dodatkowe kilogramy, niezależnie od tego z jakich pokarmów ta nadwyżka pochodzi! Więc jeśli Twoim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej – potraktuj ten deser jako przekąskę/część posiłku i uwzględnij w swoim dziennym bilansie kalorycznym. No i przede wszystkim, ciesz się tym smakiem 🙂

 

Fit rafaello

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 7 Czas Przygotowania: 20 minut +czas gotowania kaszy

Składniki

  • kasza jaglana - 150 g
  • daktyle - 50 g
  • wiórki kokosowe - 70 g + 30 g do obtoczenia kulek
  • mleko kokosowe z puszki - 40 g
  • erytrol - 3-4 łyżki (wedle uznania)
  • aromat waniliowy - kilka kropli
  • sól - szczypta

Sposób przygotowania

1

Kaszę jaglaną przepłucz na sitku, gotuj na wodzie ze szczyptą soli przez ok. 15 minut, w stosunku 1 porcja kaszy: 2 porcje wody.

2

Do gotującej się kaszy dodaj pokrojone drobno daktyle. Przemieszaj kaszę kilka razy, jeśli będzie taka potrzeba tj. kasza wchłonie cały płyn dolej odrobinę wody. Gdy kasza będzie już miękka i gęsta pozostaw garnek na boku do ostygnięcia.

3

Do chłodnej kaszy dodaj połowę wiórków kokosowych, mleczko kokosowe, erytrol, aromat i zblenduj na gładką masę. Dodaj pozostałe wiórki i wymieszaj.

4

Zwilż ręce wodą i formuj palcami kulki, każdą obtocz w wiórkach kokosowych.

5

Układaj na talerzu i przełóż do lodówki, aby kulki mogły odpowiednio stwardnieć.

Uwagi

Z podanej ilości składników otrzymałam ok. 22 kulki.

Składniki odżywcze na jedną kulkę:
Energia: 55 kcal
Białko: 1 g
Tłuszcze: 3 g
Węglowodany: 6 g

Pewnie zainteresują Cię również