2gie śniadanie/ Deser

Korzenna kasza jaglana

Korzenna kasza jaglana

Kasza jaglana jest bardzo uniwersalna, ja używam jej zarówno w wersji obiadowej, wytrawnej, jak i na słodko, gdzie sprawdza się równie dobrze! Warto wiedzieć natomiast jak ją przygotować, gdyż niewłaściwie potraktowana odwdzięczy się goryczą i skutecznie zrazi do siebie każdego śmiałka. To co najważniejsze to kilkukrotne przepłukanie kaszy pod bieżącą wodą, przed jej gotowaniem oraz dobranie właściwej proporcji płynów do kaszy tj. 1:2 czyli na 1 porcję kaszy 2 porcje wody (lub mleka). Można odrobinę zwiększyć ilość płynów – to już zależy od tego, jakiej kaszy oczekujesz czy „na sypko”, czy  też bardziej kleistej, jak na przykład w wersji deserowej – wtedy zwiększ ilość płynów do 2,5 porcji na jedną porcję kaszy.

Dziś propozycja jesienna, rozgrzewająca, pachnąca korzeniami….

Korzenna kasza jaglana

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 1 Czas Przygotowania: 25 min

Składniki

  • kasza jaglana - 50 g
  • śliwki - 2 szt.
  • jabłko - 1/2 szt.
  • orzechy włoskie - 10 g
  • nasiona chia - 10g
  • cynamon
  • kardamon
  • ksylitol/stewia - 10g
  • sól

Sposób przygotowania

1

Kaszą przepłucz na sitku pod bieżącą wodą, przełóż do garnka zalej wodą wg wskazówek powyżej i gotuj, aż napęcznieje i wchłonie cały płyn. W czasie gotowania dodaj odrobinę soli, ksylitol i cynamon. Gdy kasza będzie się gotować przemieszaj ją dwa razy.

2

Śliwki i jabłko pokrój w kostkę i przełóż na rozgrzaną patelnię, podlej odrobiną wody i duś chwilę. Dodaj nasiona chia, kardamon, odrobinę ksylitolu (wedle uznania, jeśli lubisz mocno słodkie). Podduś jeszcze chwilę.

3

Owoce i kaszę przełóż do miseczki, posyp orzechami.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Kcal: 405
Białko: 10 g
Tłuszcze: 12 g
Węglowodany: 65 g

Pewnie zainteresują Cię również