2gie śniadanie/ Śniadanie

Naleśniki ryżowe z korzeniami

Nie wiem jak u Ciebie, ale dla mnie nie ma lepszego śniadania niż naleśniki! Może dlatego, że robię je tylko wtedy, gdy mam czas, nic mnie nie goni i nic nie muszę 🙂 Uwielbiam takie dni, choć nie oznacza to, że oddaję się wtedy błogiemu lenistwu, bo tego jeszcze nie potrafię;-p
Ale przechodząc do sedna – naleśniki zrobiłam z mąką ryżową, jednak pomimo tego są zaskakująco elastyczne i bardzo fajnie się je smaży. Dodatek przyprawy piernikowej i kakao tworzą ciekawy, przyjemny smak. No… po prostu są pyszne 🙂
Jeśli unikasz nabiału w diecie zastąp mleko krowie – roślinnym napojem, np. ryżowym. Zamiennikiem twarogu może być naturalne tofu, które koniecznie zmiksuj z sokiem z cytryny lub limonki oraz bananem.
Enjoy!

Naleśniki ryżowe z korzeniami

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 2 Czas Przygotowania: 30 minut

Składniki

  • mąka ryżowa - 100 g
  • kakao gorzkie - 10 g
  • przyprawa do piernika - łyżeczka
  • jajko - 2 szt.
  • mleko - 250 ml
  • olej - 10 g
  • szczypta soli
  • twaróg chudy - 200 g
  • banan - 1 szt.
  • granat - 1/2 szt.
  • masło klarowane - 5 g
  • mleko do rozmieszania twarogu - 2 łyżki

Sposób przygotowania

1

Połącz w misce składniki na naleśniki - mąkę, mleko, jajka, przyprawę, kakao, szczyptę soli, olej. Wymieszaj dokładnie. Rozgrzej patelnię z masłem klarowanym. Smaż naleśniki z dwóch stron.

2

Banan wraz z twarogiem i odrobiną mleka zmiksuj za pomocą blendera ręcznego, aż do uzyskania gładkiego kremu.

3

Usmażone naleśniki posmaruj twarożkiem, złóż na 4 części. Wrzuć wszystkie na patelnię i podgrzej z obu stron, aż staną się lekko chrupiące z zewnątrz. Przełóż naleśniki na talerz, posyp wierzch pestkami granatu.

Uwagi

Mąka ryżowa ma to do siebie, że lubi pozostawać na dnie miski, więc za każdym razem przed nabraniem porcji ciasta na kolejnego naleśnika, wymieszaj ciasto dokładnie od dołu. Z podanej ilości składników otrzymałam 6 naleśników.

Składniki odżywcze na jedną porcję (3 naleśniki):
Energia: 583 kcal
Białko: 35,9 g
Tłuszcze: 19,3 g
Węglowodany: 66 g

Pewnie zainteresują Cię również