Kolacja/ Śniadanie

Naleśniki z kaszy jaglanej

Byłam zaskoczona jak delikatne są te naleśniki! Rozpływają się w ustach, dosłownie. Kasza jaglana znowu okazała się niezawodna 🙂 Oczywiście owoce możesz zastąpić innymi, ulubionymi. Ja swoje podałam z gruszką i śliwką..

Naleśniki z kaszy jaglanej

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 2 Czas Przygotowania: 20 minut

Składniki

  • kasza jaglana - 100 g (suche ziarno)
  • mleko - 200 ml (u mnie sojowe)
  • skrobia ziemniaczana - 80 g
  • jajka - 4 szt. średnie
  • sól - szczypta
  • erytrol - 2 łyżki (lub zamiennik, lecz wzrośnie kaloryczność)
  • aromat waniliowy - kilka kropli
  • olej rzepakowy - 2 łyżki
  • owoce: 4 śliwki, gruszka

Sposób przygotowania

1

Kaszę ugotuj i przestudź. Do miski dodaj kaszę, mleko, jajka, skrobię, erytrol, aromat, sól, łyżkę oleju.

2

Wymieszaj dokładnie, ciasto ma mieć konsystencję dość gęstą, więc jeśli jest zbyt rzadka dodaj mąki.

3

Na patelni rozgrzej odrobinę oleju. Wylej ciasto na całej patelni tak, aby miało grubość ok. 0,5 cm.

4

Smaż ok. 2 minut. Gdy zetnie się z jednej strony, na połowie naleśnika ułóż kawałki owoców i przykryj drugą połową naleśnika. Smaż pod przykryciem, na małym ogniu jeszcze ok. 2 minut (aby środek naleśnika nie pozostał surowy).

5

Na wierzchu zrób kleks jogurtu greckiego.

Uwagi

Z podanej proporcji składników otrzymałam 3 naleśniki, która podzieliłam na 2 duże porcje.

Składniki odżywcze na jedną dużą porcję:
Energia: 620 kcal
Białko: 19,7 g
Tłuszcze: 24,7 g
Węglowodany: 81,6 g

Pewnie zainteresują Cię również