Kolacja/ Lunch/ Śniadanie

Omlet z quacamole

Omlet z quacamole

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 1 Czas Przygotowania: 10 min

Składniki

  • Jajka – 2 szt.
  • Mąka sojowa – 15g
  • Awokado – 70g
  • Czosnek – 1 ząbek
  • Sól – szczypta
  • Sok z cytryny – ok. 2 łyżki
  • Pomidor – 1 szt.
  • Zielona cebulka
  • Olej kokosowy

Sposób przygotowania

1

Jajka ubijaj mikserem z odrobiną soli ok. 2 min. aż zwiększą swoją objętość i otrzymasz puszystą masę. Dodaj mąkę i wymieszaj mikserem przez chwilę.

2

Wylej masę jajeczną na mocno rozgrzaną patelnię posmarowaną odrobiną oleju kokosowego.

3

Po chwili gdy jajka się zetną z jednej strony przełóż delikatnie omlet na drugą stronę (możesz sobie pomóc używając talerza, w tym celu zsuń delikatnie omlet na talerz i przewracając energicznie talerz nad patelnią przerzuć go na drugą stronę).

4

Po chwili przełóż omlet na talerz i posmaruj pastą z awokado – wydrąż miąższ z dojrzałego awokado, rozgnieć je widelcem, zmieszaj z sokiem z cytryny, czosnkiem i odrobiną soli.

5

Omlet złóż na pół, ułóż obok plasterki pomidora i posyp je zieloną cebulką.

Składniki odżywcze dla jednej porcji:
Kalorie: 392 kcal
Białko: 22 g
Węglowodany: 7,8 g
Tłuszcze: 30,3 g

Mój bohater: awokado
Awokado jest owocem, który koniecznie musisz włączyć do  swojej codziennej diety! Pomimo że jest to owoc wysoko kaloryczny, korzystaj z jego dobrodziejstw, nawet jeśli jesteś w trakcie redukcji. Mam nadzieję że te argumenty pozwolą Cię przekonać:
Awokado łączy w sobie kwasy tłuszczowe omega-3 z naturalną witaminą E, co jest klinicznie potwierdzone jako prewencja przeciw rozwojowi choroby Alzheimer’a, a nawet cofaniu jej we wczesnym stadium. Awokado jest bogate w jednonienasycone tłuszcze, które budują zdrowie serca i pomagają obniżać ciśnienie krwi. Zawarta w awokado witamina B6 oraz naturalny kwas foliowy z wysokiej zawartości folianów, pomagają regulować homocysteinę, która – jeśli jest jej zbyt dużo – jest zwiastunem złego stanu serca.
Awokado zawiera karotenoid – luteinę. Luteina jest antyoksydantem (przeciwutleniaczem), który chroni oczy przed uszkodzeniami wywołanymi stresem oksydacyjnym, prowadzącymi do słabego wzroku, zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej.

Połączenie wysokiej zawartości potasu w awokado – 30% więcej niż w bananach – z omega-3 oraz kwasem oleinowym, jest korzystne w obniżaniu ciśnienia krwi. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe mogą zapobiegać lub odwrócić oporność insulinową, jedną z przyczyn cukrzycy typu II. Wysoka zawartość rozpuszczalnego błonnika w awokado pomaga zapobiegać skokom poziomu cukru we krwi.

Pewnie zainteresują Cię również