2gie śniadanie/ Śniadanie

Owsianka kakaowa z daktylami

Owsianka na śniadanie to dla mnie klasyka. I choć śniadania białkowo-tłuszczowe sprawdzają się świetnie, to są takie dni, kiedy to owsianka jest jedynym słusznym wyborem. Szczególnie, kiedy w planach jest trening i porcja węglowodanów zostanie dobrze wykorzystana 🙂
Enjoy!

Owsianka kakaowa z daktylami

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 2 Czas Przygotowania: 15 minut

Składniki

  • płatki owsiane górskie - 120 g
  • daktyle suszone - 30 g
  • brzoskwinia - 1 szt.
  • jogurt grecki - 150 g
  • masło orzechowe - 30 g
  • erytrol/ksylitol - opcjonalnie
  • kakao - 1 łyżka

Sposób przygotowania

1

Płatki wsyp do garnka, zalej wrzątkiem.

2

Dodaj kakao i pokrojone drobno daktyle. Gotuj na małym ogniu ok. 10 minut, aż płatki zmiękną. W czasie gotowania przemieszaj kilka razy, sprawdzając czy nie musisz dolać wody - płatki mocno ją chłoną. Jeśli lubisz mocno słodkie dodaj łyżkę erytrolu/ksylitolu.

3

Pokrój brzoskwinię w paski.

4

Płatki przełóż do miski, dodaj jogurt grecki i pokrojoną brzoskwinię oraz łyżeczkę masła orzechowego.


Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 480 kcal
Białko: 16,8 g
Tłuszcze: 19 g
Węglowodany: 57 g

 

 

Pewnie zainteresują Cię również