Kolacja/ Obiad

Pesto z jarmużu

Jarmuż to warzywo mocno niedoceniane i rzadko pojawiające się na stole. Szkoda, bo jest niezwykle odżywczy! Jarmuż ma dużo żelaza, witaminy K, C i A. Jest również źródłem wapnia i karotenoidów. Obowiązkowo musi pojawiać się na Twoim talerzu! Moja dzisiejsza propozycja to proste pesto, które świetnie sprawdzi się podane z makaronem, warzywami, kaszą lub na kanapce. Najlepiej sprawdź wszystkie opcje i sam zdecyduj, która będzie Twoją ulubioną 🙂

Pesto z jarmużu

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 4 Czas Przygotowania: 15 minut

Składniki

  • jarmuż - 150 g
  • słonecznik - 50 g
  • orzechy włoskie - 30 g
  • oliwa z oliwek - 50 g
  • sól - 1/2 łyżeczki
  • cytryna - 2 łyżki
  • czosnek - 1 ząbek
  • pieprz cytrynowy - 1/2 łyżeczki

Sposób przygotowania

1

Słonecznik razem z orzechami włoskimi podpraż na suchej patelni przez kilka minut.

2

Jarmuż przełóż do malaksera razem z pozostałymi składnikami i zblenduj dokładnie.

3

Gotowe pesto wymieszaj np. z makaronem i warzywami, najlepiej gorącymi.

Składniki odżywcze dla jednej porcji:
Energia: 238 kcal
Białko: 4,9 g
Tłuszcze: 22,7 g
Węglowodany: 3,1 g

Pewnie zainteresują Cię również