Kolacja/ Lunch/ Obiad

Pieczona dynia z fasolką

Pieczona dynia z fasolką

Jeśli brakuje Ci pomysłu co zabierać ze sobą, kiedy jesteś poza domem cały dzień i ratujesz się niezawodnymi kanapkami z szynką i serem – to propozycja idealna dla Ciebie! Takie warzywa możesz zapakować do lunchbox’a i cieszyć się zdrową przekąską, z dużą ilością błonnika. Świetnie też posłużą jako dodatek warzywny do porcji mięsa lub ryby, wtedy możesz śmiało zrezygnować z ziemniaków czy ryżu, gdyż dynia zapewni na długo uczucie sytości. Zresztą, spróbuj sam!

Pieczona dynia z fasolką

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 4 Czas Przygotowania: 60 min

Składniki

  • fasolka szparagowa zielona - 500 g
  • marchewki - 2 szt.
  • *dynia Hokkaido - ok. 1 kg
  • cebula czerwona - 1 szt.
  • feta - 150 g
  • olej rzepakowy - 4 łyżki
  • cynamon
  • imbir mielony
  • sól
  • rozmaryn

Sposób przygotowania

1

Rozgrzej piekarnik do temperatury 180 stopni C.

2

Obierz fasolkę pozbywając się końcówek, umyj dokładnie. Pokrój cebulę w krążki. Obierz marchew, pokrój ją na talarki. Dynię przekrój na pół, podziel na mniejsze części, wydrąż pestki ze środka i pokrój w kostkę nie za małą.

3

Kawałki dyni przełóż do miski, posyp cynamonem, imbirem, oprósz solą. Skrop ok. 2 łyżkami oleju i wymieszaj rękoma, tak by dynia była równomiernie pokryta przyprawami. Marchew posyp rozmarynem.

4

Naczynie żaroodporne skrop odrobiną oleju i ułóż wszystkie warzywa. Wymieszaj, aby warzywa były lekko natłuszczone.

5

Piecz ok. 40-45 minut (w połowie pieczenia przewróć delikatnie warzywa, aby miały szansę upiec się dokładnie z każdej strony).

6

Warzywa przełóż na talerz i posyp fetą.

Uwagi

* dynia Hokkaido nie wymaga obierania ze skórki, co znacznie ułatwi Ci pracę

Składniki odżywcze dla jednej porcji:
Kcal: 260
Białko: 9,7 g
Tłuszcze: 16,7 g
Węglowodany: 17 g

Pieczona dynia

Pewnie zainteresują Cię również