2gie śniadanie/ Kolacja/ Lunch

Placki z kalafiora

Bardzo lubię wykorzystywać warzywa do różnych placków czy też kotletów. Kiedy kupiłam kalafiora, wiedziałam, że nie spocznie on zwyczajnie na talerzu. Przez tę myśl właśnie ugotowałam go wcześniej i zapakowałam do lodówki. Jako, że miałam też ugotowaną już poprzedniego dnia kaszę jaglaną, która dla mnie jest produktem top w kategorii „możesz wykorzystać zawsze i wszędzie”, to drugi składnik był już pewny 🙂 całości dopełniły jajka i mąka z ryżu brązowego. Do tego cebulka i wyraziste w smaku przyprawy, które nadały plackom charakterku, czyli curry i kmin rzymski, ten ostatni zresztą wrzucam ostatnio gdzie tylko mogę 🙂

Wyszły pyszne! Proponuję je na lekką i pożywną kolację, ale świetnie sprawdzą się też jako przekąska np. w pracy:-)

Placki z kalafiora

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 2 Czas Przygotowania: 20 minut

Składniki

  • kasza jaglana - 50 g (suche ziarno)
  • kalafior - ok. 500 g ugotowanego (1/3 dużej główki)
  • jajka - 2 szt. średnie
  • mąka z ryżu brązowego - ok. 60-70 g
  • cebula - 1/2 szt.
  • curry - łyżeczka (lub więcej wedle uznania)
  • sól - 1/2 łyżeczki
  • kmin rzymski - 1/2 łyżeczki
  • koper - 1 mały pęczek
  • proszek od pieczenia - 1/3 łyżeczki
  • mleczko kokosowe - 70 g (możesz zastąpić jogurtem greckim)
  • olej rzepakowy - łyżka

Sposób przygotowania

1

Do miski wbij jajka, dodaj ugotowaną i ostudzoną kaszę jaglaną.

2

Kalafiora (też ugotowanego i ostudzonego) pokrój na drobne kawałki i dodaj do miski.

3

Całość zblenduj, ale niezbyt dokładnie, składniki mają się połączyć, ale drobne kawałki kalafiora mogą być wyczuwalne na języku. Dopraw do smaku, dodaj mąkę i proszek do pieczenia.

4

Pokrój koperek i dodaj 3/4 do miski, pozostaw resztę do dekoracji.

5

Ciasto dobrze wymieszaj, jeśli jest zbyt luźne dodaj ewentualnie mąki.

6

Na patelnię z rozgrzanym olejem przekładaj ciasto łyżką formułując nieduże placki.

7

Smaż po kilka minut z dwóch stron.

8

Przełóż na talerz, na każdy placek daj odrobinę mleczka kokosowego i posyp koperkiem.

Uwagi

Z podanej porcji składników otrzymałam 10 placków.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 426 kcal
Białko: 16 g
Węglowodany: 46 g
Tłuszcze: 19,5 g

 

Pewnie zainteresują Cię również