Bez kategorii

Potrawka z soczewicą i pieczonymi ziemniakami

Lato w pełni, więc stragany uginają się pod kolorowymi zbiorami 🙂 Korzystaj koniecznie z tego, co sezonowe, takie warzywa mają najwięcej wartości odżywczych i są po prostu najzdrowsze. U mnie w kuchni warzyw zawsze pod dostatkiem. Są ważnym i niezastąpionym elementem mojej diety. Uwierz mi, że możesz z nich wyczarować wszystko 🙂
Ten obiad powstał z tego, co znalazłam w lodówce, a okazał się przepyszny! Lubię takie potrawy, które potrafią zaskoczyć. Niby wszystkie składniki dobrze znasz, jednak tworząc z nich całość i podkręcając smak odpowiednimi przyprawami, zyskujesz coś nowego. Nie czekaj, tylko daj się zaskoczyć 🙂
Enjoy!

Potrawka z soczewicą i pieczonymi ziemniakami

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 4 Czas Przygotowania: 50 minut

Składniki

  • ziemniaki młode - 1 kg
  • soczewica czerwona - 150 g
  • cebula - 1 szt.
  • pieczarki - 300 g
  • passata pomidorowa - 500 g
  • papryka czerwona - 1 szt.
  • kalafior - 4 różyczki
  • przyprawy: curry, kmin rzymski, cynamon, pieprz ziołowy, kardamon, imbir mielony, tymianek
  • sos sojowy
  • olej rzepakowy - 2 łyżki
  • miód - łyżeczka

Sposób przygotowania

1

Ziemniaki umyj dokładnie z pomocą gąbki. Przełóż do garnka, do wrzątku i gotuj ok. 20 minut, aż będą miękkie. Piekarnik rozgrzej do temperatury 180 stopni C.

2

Naczynie żaroodporne wyłóż papierem do pieczenia, ziemniaki przekrój na cząstki, ułóż je w naczyniu. Posyp ziemniaki tymiankiem, szczyptą soli i skrop 1 łyżką oleju. Piecz ok. 20 minut. (na ostatnie 10 min. włącz termoobieg, aby ziemniaki miały chrupiącą skórkę).

3

Na patelni rozgrzej łyżkę oleju, dodaj pokrojoną cebulkę, pokrojone na duże plastry pieczarki i paprykę pokrojoną w kostkę. Dodaj również kalafior pokrojony na mniejsze kawałki.

4

Dodaj przyprawy: curry - 2 łyżeczki, kmin rzymski - łyżeczkę, pieprz ziołowy - 1/3 łyżeczki, imbir - szczyptę i wymieszaj. Po ok. 2 minutach dodaj passatę pomidorową, sos sojowy i soczewicę. Całość zalej wodą, kontroluj jej ilość, soczewica będzie mocno chłonęła płyny w czasie gotowania, ewentualnie dolej jej więcej. Dopraw potrawę cynamonem, kardamonem i miodem. Gotuj całość jeszcze ok. 10 minut.

5

Podawaj z pieczonymi ziemniakami.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 380 kcal
Białko: 18,3 g
Tłuszcze: 7,5 g
Węglowodany: 59,7 g