Lunch/ Śniadanie

Puszysty omlet w towarzystwie warzyw

Puszysty omlet

Zacznij dzień od omleta (nie żartuję – on rozpływa się w ustach!)
Zapewni  Ci on uczucie sytości na długo i wprowadzi w świetny nastrój 🙂

Puszysty omlet w towarzystwie warzyw

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 1 Czas Przygotowania: 15

Składniki

  • jajka - 2 sztuki
  • mąka z orzechów arachidowych - 10g
  • jogurt grecki - 30g
  • przyprawy: szczypta soli, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie
  • pół cebuli czerwonej
  • pół papryki czerwonej
  • szpinak baby - garść
  • kurki - 50g

Sposób przygotowania

1

Jajka rozbij do miski, dodaj sól i rozbełtaj za pomocą trzepaczki. Dodaj mąkę, jogurt i przyprawy, ponownie wymieszaj.

2

Masą jajeczną wylej na mocno rozgrzaną natłuszczoną patelnię (ja użyłam oleju w aerozolu - 0 kcal). Po chwili zmniejsz temperaturę i pozostaw omlet, aż jajka się zetną. Gdy masa z wierzchu będzie delikatnie płynna złóż omlet na patelni na pół przy użyciu łopatki i pozostaw jeszcze na minutę.

3

Gotowy omlet zsuń na talerz.

4

W międzyczasie na drugiej patelni przygotuj warzywa: daj cebulkę, po chwili kurki, przemieszaj i podlej odrobiną wody, posól do smaku. Dodaj pokrojoną paprykę, przyprawy, podduś kilka minut. Na samym końcu dodaj garść liści szpinaku, wymieszaj i od razu przełóż na talerz, układając je obok omleta.

Składniki odżywcze dla jednej porcji:
Kcal: 260
Białko: 17 g
Tłuszcz: 18 g
Węglowodany: 7g

Mój bohater: jajko
Jajka dostarczają przede wszystkim białka, przy czym jest to białko o największej wartości biologicznej spośród wszystkich produktów. To białko wzorcowe, zawierające wszystkie aminokwasy, w tym niezbędne, których organizm nie potrafi sam wyprodukować, i to w odpowiednich ilościach. Są dobrym źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, a także witamin z grupy B, kwasu pantotenowego. Są również dobrym źródłem składników mineralnych: żelaza, związków fosforu i siarki, potasu, sodu, wapnia, magnezu, miedzi, cynku, selenu. W żółtku jest beta-karoten i luteina, która chroni oczy przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB, zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej i poprawia widzenie.

Pewnie zainteresują Cię również