Kolacja/ Lunch/ Obiad

Soja w kotlecie

Kotleciki sojowe

Jeśli szukasz odmiany dla mięsnych dań, to mam fajną propozycję! Kotlety sojowe. Dobrze smakują na ciepło od razu po upieczeniu, ale też mogą być świetnym dodatkiem do sałatki lub pieczywa, które zapakujesz do lunchboxa i zjesz w pracy. Bo różnorodność w diecie to podstawa 🙂

Soja w kotlecie

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 4 Czas Przygotowania: 45 minut

Składniki

  • soja - 200 g
  • marchew - 2 szt.
  • jajko - 1 szt.
  • siemie lniane zmielone - 2 łyżki
  • olej rzepakowy - 2 łyżki
  • Przyprawy: sól, pieprz ziołowy, curry, kolendra, papryka słodka

Sposób przygotowania

1

Ziarno soi namaczaj w wodzie przez 12 godzin. Po tym czasie odcedź, przepłucz kilkakrotnie wodą i zalej świeżą. Gotuj 2 godziny, na 15 minut przed końcem dodaj łyżeczkę soli. Odcedź na sitku.

2

Soję włóż do malaksera i rozdrobnij, przełóż do miski.

3

Marchew zetrzyj na tarce o grubych oczkach, przełóż do miski z soją.

4

Siemie lniane wsyp do szklanki, zalej ok. 4 łyżkami wrzącej wody, zamieszaj, jeśli powstała papka będzie za gęsta dolej jeszcze trochę wody. Dodaj powstałą mieszankę do soi, następnie dodaj jajko, olej i przyprawy, wymieszaj dokładnie, aby wszystkie składniki się połączyły.

5

Piekarnik rozgrzej do temperatury 180 stopni C.

6

Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia. Uformuj kotlety wilgotnymi rękoma i wyłóż na formę. Piecz ok. 30 minut.

Z podanej ilości składników zrobiłam 12 kotletów.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 303 kcal
Białko: 20,6 g
Tłuszcze: 19,4 g
Węglowodany: 11,5 g

Pewnie zainteresują Cię również