Lunch/ Śniadanie

Szakszuka

Szakszuka to danie kuchni bliskowschodniej, bardzo popularne w Izraelu. W tłumaczeniu oznacza „wielki bałagan” 🙂  Tak też jest faktycznie, jednak z bałaganu na patelni powstaje spójne i ciekawe połączenie, które zachwyca na talerzu. Z żywieniowego punktu widzenia – propozycja wręcz idealna na śniadanie… dobrze zbilansowane, które syci na długo. Bogactwo antyoksydantów zapewniają pomidory, jarmuż, czosnek, cebula. Jajka to źródło przede wszystkim pełnowartościowego białka, łatwo przyswajalnego przez organizm. Jest to białko wzorcowe, posiadające niezbędne aminokwasy, których organizm nie jest w stanie sam wyprodukować. Jajka są również bogate w witaminy: A, E, D, K oraz B2 i B12 i wiele składników mineralnych.
Ta potrawa daje ogrom możliwości – możesz spróbować posypać wierzch fetą, ricottą, mozarellą bądź też zrobić wersję z kiełbasą lub rybą, a zamiast jarmużu użyć szpinaku, cukinii lub innych warzyw. To zależy tylko od Twojej wyobraźni.
Enjoy!

Szakszuka

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 2 Czas Przygotowania: 20 minut

Składniki

  • czosnek - 1 ząbek
  • cebula - 1 szt. mała
  • olej rzepakowy - 10 g
  • passata pomidorowa - 500 g /ja użyłam w butelce/
  • pieczarki - ok. 8 szt.
  • jarmuż - 2 garście
  • jajka - 4 szt.
  • bagietka pełnoziarnista - 100 g

Sposób przygotowania

1

Cebulę drobno pokrój, wrzuć na rozgrzany olej na patelnię.

2

Chwilę przesmaż, dodaj pokrojone pieczarki, posól szczyptą soli, wymieszaj. Po ok. 4 minutach zalej passatą pomidorową. Dodaj zmiażdżony czosnek i jarmuż. Wymieszaj i duś ok. 5 minut. Dopraw do smaku solą, bazylią i pieprzem ziołowym.

3

Zrób 4 zagłębienia w sosie - wlej tam po jednym jajku. Przykryj patelnię pokrywką i pozostaw na średnim palniku ok. 5 minut, aż białka się zetną, a żółtko pozostanie półpłynne.

4

Zjedz z pieczywem lub bez.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 371 kcal
Białko: 23,5 g
Tłuszcze: 16,7 g
Węglowodany: 35,4 g

Pewnie zainteresują Cię również